Çorlu Belediye Başkanı tahliye oldu


Çorlu'da ''İhaleye fesat karıştırmak, irtikap ve zimmet'' iddiasıyla haklarında dava açılan aralarında Çorlu Belediye Başkanı ile birlikte 11 kişinin yargılandığı davada tahliye kararı çıktı.
Mahkeme heyeti tutuklu bulunan Çorlu Belediye Başkanı Altan E. ve Çorlu Belediyesi Meclis Üyesi Erdal K.'nin tahliyesine karar verdi. Belediye Başkanı Altan E.'nin başka dosyalardan tutukluluk hali devam ederken, bir başka dosyadan tutukluluğu bulunmayan Meclis üyesi Erdal K. ise tahliye oldu.
20 Haziran 2008 tarihinde gerçekleştirilen operasyon kapsamında gözaltına alınarak tutuklanan Çorlu Belediye Başkanı Altan E. ve operasyonu genişleten Çorlu Cumhuriyet Başsavcılığı 15 Temmuz 2008 tarihinde Belediye Meclis üyelerinin de bulunduğu ikinci dalga operasyonla 7'si bayan 19 kişi daha gözaltına alınmıştı.
Haklarındaki iddialar nedeniyle 4 kişinin daha tutuklandığı arşiv ihalesi olarak bilinen dava Çorlu Ağır Ceza Mahkemesi'nde görülmeye başlandı. Çorlu Cumhuriyet Başsavcısı tarafından hazırlanan iddianame Çorlu Ağır Ceza Mahkemesi tarafından kabul edilince 11 kişinin yargılanmasına başlandı.
Çorlu Ağır Ceza Mahkemesine Silivri L tipi Cezaevi'nden getirilen tutuklu sanıklardan Çorlu Belediye Başkanı Altan E., Başkan Yardımcısı Soner D., Meclis üyesi E. K., İmar ve Şehircilik Müdürü N. G., Belediye'de işçi olarak çalışan M. P.'nin yargılanması akşam saatlerine kadar devam etti. 11 sanığın yargılandığı dava 7 saat sürdü.
Arşiv ihalesi davasından da tutuklu bulunan Çorlu Belediye Başkanı Altan E. yaptığı savunmada; "Üzerime atılı suçlamayı kabul etmiyorum, red ediyorum. Benim bu dosya ile ilgili sadece ve sadece yasal mevzuat gereği olarak yapılmış olan ihalede kazanan firmayı sözleşmeye davet kısmındaki imzam ile ilgilidir. Belediye bürokratlarının arşiv ihalesinin yapılmasına ihtiyaç olmuş olması gereği mevzuat tamamlanmıştır. Firmanın imzalamış olduğu sözleşmeden benim tutuklu olup onun tutuksuz yargılanması anlayamadığım bir konudur. Tahliyemi talep ediyorum" dedi.
Çorlu Belediyesi Meclis üyesi Erdal K. ise yaptığı savunmada, "Belediye Başkanlığı'nda vekillik yaptığım bir haftalık sürede, yani 2005 yılının Ağustos ayı içerisinde 1 haftalık vekillik yaptım. İmar Müdürlüğü'nden hazırlanıp önüme gelen ihale ihtiyaç listesini evrak üzerinden inceledim. Eksiklik yoktu, kontrol ettim ve imzaladım. Maksadım suç işlemek değildi. Belediye'de işlerin aksamaması için o imzayı attım, bugünde olsa yine imzalarım, kaldı ki ihaleyi alan kişiyi tanımam. Bir menfaat temini için yapmadım. Bir tek imza attım, bu imza yüzünden 5 aydır tutukluyum. İşyerim kapalı ve mağdurum tahliyemi talep ediyorum" diye konuştu.
Diğer sanıkların ve tanıkların dinlenmesinin ardından kararını açıklayan Mahkeme heyeti, bu davadan tutuklu bulunan Çorlu Belediye Başkanı Altan E. ve Çorlu Belediyesi Meclis Üyesi Erdal K.'nin tahliyesi yönünde karar verdi. Belediye Başkanı Altan E.'nin başka dosyalardan tutukluluk hali devam ederken, bir başka dosyadan tutukluluğu bulunmayan Meclis üyesi Erdal K. ise tahliye oldu.
İHA

0 yorum: