AR-GE birimi kuruldu


Tekirdağ'da İl Milli Eğitim Müdürlüğü bünyesinde kurulan Araştırma Geliştirme (AR-GE) biriminin tanıtımına katılan Tekirdağ Valisi Aydın Nezih Doğan, öğrenciler için en önemli tuzakların sınav sistemleri olduğunu ifade ederek "Çocuklarımızı sınavlara hazırlama adına onları hayattan uzak tutmaya çalışıyoruz. Bu hatayı hepimiz her gün ayrı ayrı tekrar ediyoruz" dedi. Millî Eğitim Bakanlığı, Strateji Geliştirme Başkanlığı tarafından yayınlanan genelgeye göre, Tekirdağ İl Milli Eğitim Müdürlüğü tarafından kurulan AR-GE öğretmen ve idarecilere tanıtıldı. Tekirdağ Belediyesi Kültür Merkezi'ndeki tanıtıma Tekirdağ Valisi Aydın Nezih Doğan, İl Milli Eğitim Müdürü Üner Dilek, müdür yardımcıları, okul idarecileri ile öğretmenler katıldı. AR-GE'nin işlevi anlatılan tanıtım toplantısında konuşan Tekirdağ Valisi Aydın Nezih Doğan ise öğrenciler için en önem tuzağın sınav sistemlerini olduğunu söyledi. Vali Doğan, "Benim kanaatimce önümüzdeki en önemli tuzaklar sınav sistemleridir. Çocuklarımızı sınavlara hazırlama adına onları hayattan uzak tutmaya çalışıyoruz. Bu hatayı hepimiz her gün ayrı ayrı tekrar ediyoruz. Sınavları hayatın bir parçası olarak göreceğiz, dünyanın her yerinde başarıyı ölçen çeşitli sistemler var. Bunlarda mutlaka bir noktada sınavlarla buluşuyor ama sınavı hayatın vazgeçilmezi haline dönüştürsek eğer işte orda temel bazı hataları da mecburen konunun içine dahil etmiş oluruz. İşimizin eğitim olduğunu yalnızca öğretim olmadığını çok dikkatle fark etmemiz lazım. Sorun öğretimi eğitime tercih ettiğimizle de alakalıdır. Yani bir parça sosyal hayatta karşılaştığımız problemler çocuklarımızın a-sosyal olmaya eğilimleri işte bu sınav stresinin bize dayattığı problemlerdendir. Bunları aşmanın da yollarını bulmamız lazım" dedi. AR-GE'nin işlevlerini anlatan Vali Doğan, birimin en önemli görevlerinin birisinin de çocukların tekrar nasıl sosyalleşebileceği sorusuna yanıt bulmak olduğunu söyledi. Vali Doğan şöyle devam etti: "Eğer bir AR-GE birimi kuruyorsak, bu AR-GE biriminin yapacağı en önemli işlerden bir tanesi çocuklarımızın tekrar nasıl sosyalleşebileceği sorusuna cevap bulmak olmalıdır. Çünkü bu hayati bir başlangıçtır. Hepimize lazım olanda odur. Nihayet eğer çocuklar sosyalleşirse öğrendikleri bilgilerin toplum açısından değerini fark edebilirler. Yoksa kuru bilgilerin özellikle ezberle yöntemi ile elde edilmiş kuru bilgilerin çok hızla hayatın gerçeği karşısında eriyeceğini unutmamız lazım. Çocuklarımızı evlatlarımızı yetiştirirken onlara hayatta var olan ortak değerlerimizi ve onları korumanın ne denli önemli olduğunu bu değerleri korurken içinde yaşadığımız sosyal üniteler ile nasıl bir gönül bağı içinde bulunmamız gerektiğini bunu geliştirerek bu milleti, bu devleti niye sevmemiz gerektiğini öğretmemiz lazım. Aksi takdirde gelecekten çokta ümit var konuşmak için haklı sebeplerimiz yok gibi geliyor bana. Umuyorum ki AR-GE birimi bizim evlatlarımız açısından bizim evlatlarımızı eğiten öğretmenlerimiz açısından heyecanın yaratılmasına ve çocuklarımızın sosyalleşmesine katkı sağlar" Konuşmaların ardından milli eğitim müdürlüğü yetkilileri tarafından kurulan AR-GE biriminin görevleri ile misyonu sunumla ile birlikte okul yöneticilerine ve öğretmenlerine anlatıldı. AR-GE birimi araştırma ve geliştirmeyi, eğitim-öğretimin ayrılmaz bir parçası haline getirerek, merak eden, araştıran, bilime önem veren bireyler yetiştirmeye kurum içinde önderlik etmeyi hedefliyor.
İHA

0 yorum: