NKÜ'de Uzaktan Eğitim


Namık Kemal Üniversitesi çalışmalarını üç ay önce başlattığı Uzaktan Eğitim Sistemi'ni törenle hizmete soktu. Sistemin büyük bir adım olduğunu ifade eden Uzaktan Eğitim Merkezi Koordinatörü Prof. Dr. Bülent Eker, uzaktan eğitimin üniversite için dışarı açılmanın anahtarı olduğunu söyledi. Namık Kemal Üniversitesi, yakın zamanda modern eğitim sisteminde çığır açması düşünülen Uzaktan Eğitim Sistemi'ni üniversite bünyesinde hizmete soktu. Törene, Tekirdağ Belediye Başkan Yardımcısı Mürsel Özcan, Tekirdağ Cumhuriyet Başsavcısı Mustafa Demirdağ, Namık Kemal Üniversitesi Rektörü Prof. Dr. Nizamettin Şenköylü, Rektör Yardımcıları Adnan Orak ile Osman Şimşek, NKÜ Öğretim görevlileri ve çok sayıda öğrenci katıldı. Sistem, bilgisayar üzerinden canlı yayınla derslerin anlatılarak uzaktaki eğitim salonlarına iletilmesi esasına dayanıyor. Sistemde dersleri dinleyen öğrenciler anında eğitmene ulaştırmayı hedefliyor. Namık Kemal Üniversitesi ve Element Eğitim Teknolojileri A.Ş. işbirliği ile gerçekleştirilen sistemde ilk olarak test amaçlı Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi dersi verilmeye başlandı. Uzaktan Eğitim Sistemi'nin devreye girmesi nedeniyle düzenlenen törende konuşan Uzaktan Eğitim Merkezi Koordinatörü Prof. Dr. Bülent Eker, alt yapının kısa sürede tamamlanarak hizmete girdiğini söyledi. Eker, ""Projenin gündeme gelmesinin ardından hızlı bir çalışma başlatarak alt yapıyı kısa sürede bitirdik. Modern eğitim sisteminin gittiği noktada üniversitemize kazandırdığımız sistem yeni vizyonumuz olacak. NKÜ'nün dışarıya açılmasının anahtarı olacak. Sistem sayesinde hocalarımız oturdukları odalardan ders verme imkanına kavuştu" dedi. Element Eğitim Teknolojileri Yönetim Kurulu Başkanı Vedat Eşkinat ise, tamamen Türk mühendislerin ürünü olan Element Eğitim sisteminin yurt dışında da ilgi ile izlendiğini söyledi. Eşkinat, "Element Eğitim Teknolojileri A.Ş. ile üniversitemizin 3 ay önce başlattığı işbirliğinin tohumları atıldı. Sistem sayesinde Namık Kemal Üniversitesi dinamik bir yapıya kavuşmuş oldu. Uzaktan Eğitim Merkezi sayesinde Trakya, Türkiye ve yurtdışına açılma olanağı sağlandı. Sistemin getirdiği teknolojik imkanlar sayesinde 100 bin öğrenci Namık Kemal Üniversitesi'nden ders görebilir hale geldi. Tamemen Türk mühendisler tarafından hazırlanan sistem ile uzaktan eğitimin ulaştığı en ileri noktadayız. Projemiz Dubai'de yapılan bir yarışmada en önemli projeler arasında yer aldı" şeklinde konuştu. Namık Kemal Üniversitesi Rektörü Prof. Dr. Nizamettin Şenköylü de zamanın bilgi ve iletişim çağı olduğunu ifade ederek, NKÜ'nün bilgi yarışında geri kalmamak adına elektronik ağ oluşturulduğunu ve uzaktan eğitim verilmesine imkan sağlandığını söyledi. Şenköylü, "Eğitim ve öğretimi yayma konusunda öncü üniversiteler arasında yer almaya amaçlıyoruz. Teknolojinin sunduğu bu imkanı NKÜ olarak değerlendirmek ve öğrencilerimize sunmak istiyoruz. Türkiye'de milyonlarca kişi üniversite kapısında bekliyor. Sistem iyi kurulur ve başarılı olursa milyonlarca kişi uzaktan eğitim sistemi sayesinde üniversite mezunu olmaya hak kazanabilir" dedi. Sistemin genişletilmesi için YÖK'e başvurduklarını aktaran Şenköylü, "Başarılı olursak dersler dışında uzaktan eğitim programları da başlatarak bir çok öğrencinin üniversite mezunu olmasına imkan sağlayacağız" diye konuştu. Daha sonra Uzaktan Eğitim bürolarını gezen üniversite yönetimi sistem hakkında yetkililerden bilgi aldı.
İHA

0 yorum: