İsrailli işadamından Çorlu'ya okul


İsrail'de yaşayan işadamı İshak Pinhas, ilkokul 3. sınıfa kadar okuduğu Tekirdağ'ın Çorlu ilçesine 3 milyon YTL harcayarak 32 derslikli bir ilköğretim okulu yaptıracak. 1939'da Erzincan'da meydana gelen deprem nedeniyle Çorlu Sucaattin İlkokulu'nda toplanan yardım kampanyasında 3 kuruş veremediğini belirten Pinhas, "Bu okul, çocukluk yıllarımdan kalma '3 kuruş' borcun karşılığıdır" dedi.
Tekirdağ'ın Çorlu ilçesine yaptırılacak 32 derslikli ilköğretim okulu için Tekirdağ Valiliği'nde protokol imzalandı. İmza törenine Vali Aydın Nezih Doğan, İsrailli işadami İshak Pinhas ve eşi katıldı. Çorlu doğumlu olan Pinhas, çocukluğunun geçtiği ilçede eğitime katkı sağlamak amacıyla 3 milyon YTL'lik bir ilköğretim okulu yaptırmanın mutluluğunu yaşadığını söyledi.
79 yaşındaki hayırsever işadamı, Çorlu'da bugünkü adı Uncular olan Sucaattin İlkokulu'nda 3. sınıfa kadar okuduğunu, babasının vefatının ardından yaşadıkları ekonomik sıkıntılar nedeniyle İstanbul'a taşınarak büyükbabasının dükkânında iş hayatına atıldığını belirtti. Çocukluk döneminden itibaren çalışmak zorunda kaldığından okuyamadığını dile getiren Pinhas, içinde kalan eğitim açlığını eğitime yaptığı katkılarla gidermeye çalıştığını ifade etti.
İsrailli hayırsever işadamı Pinhas, hayatı boyunca kazandığı her 6 liranın 1 lirasını insanlara bağışlamak için adadığını ifade ederek, "Allah bana hep daha çok verdi ve bende kazandığımla elimden geldiğince insanlara yardımcı olmaktan mutluluk duyuyorum" dedi.
Okul yapımının kendisi için çok önemli olduğunu dile getiren Pinhas, "Sucaattin İlkokulu'nda okurken, 1939'da Erzincan'da meydana gelen deprem dolayısıyla yardım kampanyası başlatılmıştı. Yardım kampanyasına sınıfımızdaki tüm öğrenciler katılmıştı. O sırada babam öldüğü için maddi sıkıntı çekiyorduk. Benim yardım kampanyasına katkı sağlayacak gücüm yoktu. Kendisine sevgi beslediğim sınıfımızdaki bir kız arkadaşım benim adıma 3 kuruş bağışta bulunmak istedi. Bende parayı kendisine ödemek koşuluyla bu bağışı kabul ettim. Ancak maddi olarak o kadar sıkıntılıydık ki ben o parayı bir türlü bulamadım. Utancımdan okuldan ayrılarak İstanbul'daki büyükbabamın yanına gittim. Ancak o borcumu asla unutmadım. Bu okul, çocukluk yıllarımdan kalma '3 kuruş' borcun karşılığıdır" şeklinde konuştu.
Vali Doğan ise, "Son yıllarda birçok hayırsever işadamının okul yaptırmak için başvuruda bulunduğunu belirterek, "Okul bağışında bulunanlar öyle sanıldığı gibi çok varlıklı insanlar değil. Ancak hepsinin geniş yürekleri vardı. Pinhas ailesi de bu yüreği geniş hayırseverler kervanında yerini alırken büyük bir vefa örneği göstermiştir" diye konuştu.
Konuşmaların ardından Nusratiye Mahallesi'nde yapılacak okulun imza töreni gerçekleşti.
iha

0 yorum: