Şifalı bitkiler, geçim kapısı oldu


Tekirdağ'da yaşayan 55 yaşındaki Emine Sonal, çevreden ve ormandan topladığı bitkileri satarak geçimini sağlıyor. Bitkilerin her derde deva olduğunu söyleyen Sonal, son günlerde özellikle vatandaşların kanseri önleyen acı bibere ilgi gösterdiğini söyledi.
Tekirdağ'da yaşayan 55 yaşındaki Emine Sonal, Ceza infaz kurumundan emekli olduktan sonra bitki satarak evini geçindirdiğini söyledi. Hükümet caddesi üzerindeki Kızılay sokakta kurduğu tezgahta yaklaşık 5 yıldır şifalı bitkiler sattığını ifade eden Sonal, bitkilerin her derde deva olduğunu ancak herkes tarafından bilinmediğini söyledi.
Emine Sonal, "Ben ceza infaz kurumunda gardiyan olarak çalışıyordum, emekli oldum. Daha sonra şifalı bitkilere ilgi gösterdim ve topladığım bitkiler satarak evime katkı sağlamaya başladım. Bu caddeye her sabah erkenden gelip tezgahımı kuruyorum. Bitkiler hakkında kitaplar okuyarak faydalarını öğreniyorum. Bitkilerin insan sağlığına ne kadar faydalı olduğunu herkes bilmiyor. Ama televizyonlarda izleyince yada profesörler açıklama yapınca insanlar bitkilere yöneliyor. Bu dönemlerde özellikle acı biber yoğun olarak isteniyor. Kanseri önlediği televizyonlarda açıklanmış. Önceleri çok az isteyen vardı şimdilerde ise yoğun olarak acı biber isteniyor. Bitki çayları da yoğun olarak satılıyor. Her birinin insan sağlığına çok faydası var" dedi.
Sağlık sorununa çözüm arayanlara topladığı bitkilerle yardımcı olmaya çalıştığını anlatan Emine Sonal, "Doğada bol miktarda bulunan bitkilerin şifaları konusunda halkımız çok bilgi sahibi değil. Gelen müşterilere her bitkinin faydalarını da anlatarak onlara bilgilerde veriyorum. Örneğin Ada çayı mide ve bağırsak gazlarını giderir. Mide bulantısını keser. Hazım sisteminin düzenli çalışmasını sağlar. Astım hastaları için yararlıdır. Çörekotu, iştah açar. Vücuda kuvvet ve dinçlik verir. Hazmı kolaylaştırır. Mide ve bağırsak gazlarını söker. Ayrıkotu ise idrar söktürür. Böbrek ve mesane taşlarının düşürülmesine yardımcı olur, buralardaki iltihapları da giderir" dedi.
İHA

0 yorum: